Z pewnością każdy z Was widział na swoim napoju czy innym opakowaniu produktu czarno-biały kwadracik składający się z innych mniejszych kwadracików. To jest właśnie QR kod, pod którym kryje się pewna informacja. Aby ją odczytać musimy posiadać smartfon lub tablet z zainstalowanym skanerem (program rozkodowujący, np. NeoReader, z którego ja korzystam). Po zeskanowaniu takiego kodu wyświetla się nam zakodowana informacja w postaci tekstu lub strony internetowej.
Źródło: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Qr-1.png, licencja: BY-SA 3.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.en
Takie kody można wykorzystać w pracy z uczniami, aby uatrakcyjnić formy przekazu treści edukacyjnych. Zapewne dzięki Waszej kreatywności możecie stworzyć interesujące scenariusze lekcji.
Ale jak takie kody zrobić samemu? Nic prostrzego - obejrzyjcie króciutki filmik instruktażowy...
Dzień dobry,
OdpowiedzUsuńobejrzałam Pani filmik.
Do przygotowywania tego rodzaju materiałów polecam http://screencast-o-matic.com/home
Nagrywa się do 15 minut za darmo, z dźwiękiem i b. dobra jakością obrazu.
Przetestowałam i polecam. :)
W tym przypadku film robiłam w ActivePresenter, zapisałam w formacie mp4, wstawiłam na bloga, i dopiero później zorientowałam się jak wygląda jakość w trybie pełnoekranowym, być może to kwestia ustawień...Filmik do poprawy:)
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńOsobiście nigdy nie bawiłem się w kodowanie kodów QR, ale zapowiada się to dość ciekawie. Na sam początek polecam przeczytanie https://www.przelewy24.pl/blog/na-czym-polegaja-platnosci-qr-i-kiedy-sie-z-nich-korzysta i zrozumienie czym faktycznie są te kody i gdzie się ich używa. Ja jakby nie było jestem ich strasznym zwolennikiem.
OdpowiedzUsuń